Vi bruker informasjonskapsler for å gjøre opplevelsen bedre. I samsvar med det nye e-direktivet trenger vi å be om tillatelse til å sette informasjonskapsler. Lær mer.
Tillat informasjonskapsler for analyse og markedsføring Lær mer.
Vi elsker gjenbruk! Returhuset.no er en nettbutikk som tilstreber bærekraftig forbruk gjennom å tilby klimareduserte produkter til svært rimelige priser, bra for miljø og lommebok! Returhuset.no drives av miljøselskapet Godsinlösen Nordic AS (orgnr: 920211739) som eies av Godsinlösen Nordic AB ("GIAB") (org.nr 556791-2356), som driver Returhuset og det kommersielle merket Returhuset. Detaljert kontaktinformasjon og annen informasjon om moderselskapet Godsinlösen Nordic AB finner du på Returhuset.se under «Om oss».
Godsinlösen Nordic AS
Orgnr: 920211739
Smalvollveien 58
0667 Oslo
info@returhuset.no
Samtlige produkter som er merket med symbolet «WE REUSE» er sirkulære produkter som vi forlenger livet på. Dette er produkter vi får inn gjennom våre samarbeidspartnere som f.eks forsikringsselskap, returer fra e-handelere, transportskader fra logistikkfirmaer, gjenglemt gods på logistikkterminaler eller stjålet gods fra politiet.
Mange av disse produktene er helt nye, men kan ha skader eller mangle originalemballasje. Brukermanuel er tilgjengelige på de produkter der det er angitt i produktteksten. For å minimere svinn, tar vi på Returhuset inn, kvalitetssikrer og selger disse merket med «WE REUSE». Er produktet skadet blir det reparert eller rekondisjonert før salg. For at du som kunde enkelt skal forstå hvilken tilstand produktet har, bruker vi tilstandsgraderinger fra «A+» til «C» dersom produktet ikke er nytt. Splitter nye produkter selges også i vår nettbutikk, disse har tilstandsgradering «NY».
Les mer om symbolet «We Reuse» her.
Følgende vilkår gjelder når du kjøper på Returhuset.no.
Ved kjøp på Returhuset.no, må du som kunde være 18 år eller eldre. I henhold til norsk lov aksepterer vi ikke kredittkjøp for personer under 18 år.
Når du kjøper på Returhuset.no, inngås en avtale mellom deg som kunde og Returhuset. Vi forbeholder oss retten til i enkelte tilfeller å nekte eller endre en kundes bestilling, for eksempel hvis kunden har oppgitt feil personlig informasjon. Alle priser som vises i nettbutikken er inklusive moms og andre gebyr. Med Returhuset betaler du aldri toll eller andre importgebyr. Fraktkostnad og totalpris vises i kassen.Alle varer som selges via Returhuset.no kan brukes i Norge
Når du foretar et kjøp på Returhuset.no, godtar du de generelle vilkårene. Ved å godta vilkårene våre godtar du at du har fått tilgang til informasjonen om personlig informasjon og godtar bruken av personlig informasjon og informasjonskapsler i samsvar med vår personvernpolicy. Du kan lese mer om hvordan vi behandler din informasjon og vår personvernpolicy her: Personvernerklæring. Når bestillingen er fullført, vil du motta en ordrebekreftelse sendt til e-posten som er oppgitt ved bestilling.
Sammen med Klarna Bank AB tilbyr vi betalingsalternativer nedenfor der betaling skjer direkte via Klarna.
Hvis du velger å betale med faktura, vil fakturaen bli sendt ut via e-post når bestillingen din er sendt fra oss. Hvis du ikke har mottatt faktura, kan du se i søppelposten din, da den noen ganger kan forveksles med spam, ellers kan du kontakte vår kundeservice info@returhuset.no.
Privatpersoner tilbys en betalingsperiode på 30 dager. Fakturaen sendes til e-posten som er oppgitt når du bestiller den dagen vi sender bestillingen fra lageret vårt. Du har da 30 dager på deg til å betale fakturaen. Vilkårene for betaling innen 30 dager finner du her.
For å kunne betale med faktura, må bestillingen sendes til din registrerte adresse, og du må oppgi fullstendig personlig informasjon.
Ved sen betaling tilkommer et gebyr på 35 NOK. Skulle ikke betalingen skje, vil saken videreføres til Klarnas inkassoselskap og lovpålagt inkassogebyr vil bli lagt til.
Direkte bankoverføring som kobles til din nettbank. Kontoen din blir belastet omtrent to dager etter at du har gjort et kjøp eller bestillingen er sendt fra oss. Mer informasjon om å betale direkte finner du her.
Klarna Konto er en kontokreditt gitt av Klarna og som gir kredittakeren muligheten til å dele opp betalingen av sine kjøp månedlig med minst 1/24 (minimum 95 NOK) av det totale utnyttede kredittbeløpet eller i samsvar med vilkårene som ble godkjent i kassen. For mer informasjon om Klarna-kontoen, inkludert generelle vilkår og betingelser og standardisert europeisk forbrukerkredittinformasjon, klikk her.
Alle varer som bestilles før 13:00 på hverdager, pakkes og sendes samme dag!*
Alle varer som bestilles etter 13:00 behandles og sendes normalt innom 1 arbeidsdag.*
*Hvitevarer og andre produkter som leveres på pall sendes innen 2 arbeidsdager.
Alle ordrer leveres normalt innen 1-7 arbeidsdager. Alle varer som bestilles med leveringsalternativet "Hente selv" blir normalt klare til opphenting i løpet av 1-3 timer i våre åpningstider. Hver ordreforsendelse fra Returhuset innholder vedlagt pakkseddel og angrerettskjema. Du vil motta en leveringsbekreftelse fra oss på mail når bestillingen blir sendt fra lagret vårt. Denne inneholder de detaljene du trenger for å spore pakken din. Dersom du valgt leveringsalternativet "Hente selv" vil du motta en bekreftelse fra oss på mail så fort varene er klare til opphenting. Vi bruker Bring/Posten for samtlige leveringer og alle våre pakker er sporbare med et unikt kolli-ID. Skulle det oppstå en forsinkelse i levering utenfor avtalt tid på 1-7 virkedager, vil vi uten forsinkelse, hvis mulig, informere deg om årsaken til forsinkelsen og informere deg om en ny beregnet leveringstid. I disse tilfellene har kunden rett til å kansellere kjøpet uten kostnad. Ved heving av kjøpet grunnet forsinket levering blir pengene refundert via Klarna med samme betalingsmåte som kjøpet ble gjort med, pengene blir refundert når Returhuset har mottatt varene i retur, dog senest 14 dager fra varsling ble gitt. Klarna behandler refusjonen innen 5-7 virkedager, men avhengig av hvilken finansinstitusjon du bruker, kan det ta opptil 14 dager før refusjonen vises i bankkontoen din. Har du betalt med Klarna faktura korrigeres beløpet automatisk på fakturaen.
Returhuset.no leverer bare innen Norge, med unntak for Svalbard og Jan Mayen. For bestillinger i Sverige, vennligst besøk vår svenske nettbutikk, www.returhuset.se.
Mindre pakker sendes til ditt nærmeste Bring/Posten hentested. Du finner sporingsinformasjon i leveringsbekreftelsen du mottar fra oss via mail når pakken er blitt viderelevert til transportør fra lagret vårt. Når pakken er tilgjengelig for henting, vil du bli varslet via tekstmelding, og pakken blir værende i 7 dager før den automatisk returneres til oss. Fristen kan enkelt og kostnadsfritt forlenges fra 7 til 14 dager via Bring/Posten-appen eller via sms med transportøren. Hvis emballasjen er skadet eller det mangles kolli, må transportøren informeres omgående. For pakker som ikke hentes innenfor tidsfristen krever vi alltid et håndteringsgebyr på kr. 200 i tillegg til returkostnaden.
Ved hjemlevering leverer Bring/Posten normalt på bakke/gatenivå til fortauskant/tomtegrense/ytterdør, transportør har ikke anledning til å bistå med bæring av produkt(er) utover utlasting fra bil. Ved hjemlevering er du som kunde ansvarlig for å være tilgjengelig for å avtale utlevering per telefon, SMS eller annen teknisk løsning som Bring/Posten sender ut i forbindelse med avisering. Bring vil kontakte mottaker dagen før levering og skal også varsle mottaker 30-60 minutter før ankomst. Dersom mottaker adresse avviker fra normal transportrute, forbeholder seg Bring retten til å levere varen(e) til nærmeste terminal. Dersom mottaker ønsker utkjøring avtales pris og tid med lokal avdeling. Vi forbeholder oss retten til å fakturere eventuell lagerleie som Bring/Posten måtte fakturere oss som følge av å ikke klare å avtale utlevering med mottaker. Du finner sporingsinformasjon i leveringsbekreftelsen du mottar fra oss via mail når forsendelsen er blitt viderelevert til transportør fra lagret vårt. Hvis emballasjen er skadet eller det mangles kolli, må dette medles fra om til sjåføren ved mottak. Merk at ansvaret for produktet overgår til kjøperen når produktet er mottatt og anerkjent.
Når du kjøper hvitevarer og andre produkter med en bruttovekt over 20 kg, er det alltid en fraktkostnad fra kr. 495, med mindre de hentes på vårt lager etter avtale. For mer informasjon angående henting av hvitevarer selv fra vårt lager, se nedenfor.
Ved bestilling med leveringsalternativet "Hente selv" vil du motta en mailbekreftelse fra oss så fort dine varer er klare til opphenting. Ved opphenting må ha med din ordrebekreftelse/hentebekreftelse og gyldig identifikasjon. Dersom dette ikke kan vises frem har Returhuset rett til å nekte utlevering av produktene. Utlevering utføres av Returhuset sitt personal på lasterampen til utleveringslageret, som også etter beste evne vil være behjelpelig ved nedbæring fra lasterampen. Dette kan imidlertid ikke garanteres. Utleveringslageret er til tider ubemannet, avtale om opphenting må derfor gjøres på forhånd via mail til info@returhuset.no. Dersom opphenting ikke har blitt avtalt på forhånd, kan Returhuset ikke garantere at personal er til stede og at opphenting kan utføres. Mer detaljert og relevant informasjon kommer frem i hentebekreftelsen.
Dersom kontakt ikke har blitt opprettet for å avtale tid for henting innen 7 dager fra kjøpsdato, vil kjøpet heves og du belastes for lagerleie f.o.m. dag 3. Lagerleie beregnes til kr 125 per påbegynte dag.
- 20 kg: fra 99 kr. Bestillingen sendes til nærmeste Bring/Posten hentested.
+ 20 kg og hvitevarer: fra 495 kr. Bestillingen blir levert på døren/til porten din på dagtid av Bring/Posten.
Henteselv: 0 kr.
Henter du ikke ditt produkt fra Bring/Posten sitt hentested, tilkommer det alltid et håndteringsgebyr på kr. 200 i tillegg til returkostnaden.
Om du skulle oppdage skade på emballasjen eller produktet ved mottak av bestillingen, må dette informeres til sjåføren ved levering/hentested ved opphenting. Merk at ansvaret for produktet overgår til kjøperen når produktet er mottatt og anerkjent. For oppfylle din undersøkelsesplikt må produktet undersøkes for å utelukke eventuelle sjulte skader innen rimelig tid etter mottak. Hvis du oppdager at varen er skadet i leveransen først ved oppakking, må du gi beskjed til Returhuset innen 2 virkedager. Ta kontakt med oss på info@returhuset.no for å få hjelp med saken din. Vennligst dokumentere skaden med bilder og vedlegg i e-posten din til oss for raskere behandling av saken din. For mer informasjon om levering, les vår «Leveringsinformasjon» her.
Ved bestillinger med leveringsalternativet "Hente selv" tar Returhuset ikke ansvar for skader som oppstår i transport. Ansvaret for produktet overgår i disse tilfeller til kjøperen når produktet er utlevert og anerkjent.
I samsvar med loven om fjernkontrakt har forbrukeren i spesifiserte tilfeller rett til å trekke seg fra et kjøp ved å sende inn produktet eller gi beskjed til oss i Returhuset innen 14 dager fra den dagen forbrukeren mottok bestillingen. Hvis du angrer på kjøpet, vennligst kontakte oss via mail på info@returhuset.no eller via kontaktskjemaet vårt som du finner her: Kontakt oss. For raskere behandling ved benyttelse av angrerett og retur av produkt anbefales det å vedlegge utfylt angrerettskjema i returforsendelsen. Angrerettskjema mottar du vedlagt i den opprinnelige ordreforsendelsen fra oss eller på mail gjennom å kontakte oss.
Hvis du som kunde har angret på et kjøp gjort på Returhuset.no, må kunden innen 14 dager etter mottak av bestillingen, kontakte oss på info@returhuset.no eller via kontaktskjemaet vårt som du finner her: Kontakt oss. Hvis du angrer på kjøpet, er du som kunde ansvarlig for returfrakten, med mindre annet er oppgitt. Du som kunde er også ansvarlig for at produktet returneres i emballasje og ankommer oss uskadet, og at produktet blir sendt innen 14 dager etter at du kontaktet oss. Dette gjelder også pakker som ikke blir hentet og dermed automatisk blir sendt i retur. Husk å lagre kvitteringen på retur forsendelsen.
Returadresse:
Returhuset.no
c/o Godsinlösen Nordic AS
Smalvollveien 58
NO-0667 Oslo
Ved angret kjøp av mobiltelefoner må tilknyttede aktiveringslås som eksempelvis iCloud konto og Samsung Account deaktiveres før du sender inn telefonen. Ved mottak av telefon med aktiv aktiveringslås vil du bli kontaktet av vår kundeservice for hjelp med deaktiveringen. Det angrede kjøpet vil ikke godkjennes før aktiveringslåsen har blitt deaktivert.
Ved angret kjøp av hvitevarer kan du kontakte vår kundeservice for å få hjelp med returfrakten til en fast pris fra kr. 850. Beløpet vil da trekkes i forbindelse med at vi registrerer refusjonen din.
Hvis produktet ikke returneres i uendret tilstand, dvs. at produktet eller originalemballasjen er skadet eller mangles, og produktet har blitt brukt mer enn nødvendig for å bestemme egenskaper eller dets funksjon, trekker vi et beløp som tilsvarer produktets verditap sammenlignet med produktets opprinnelige verdi. I disse tilfellene vil du bli kontaktet og informert om dette.
Så snart vi har mottatt returen og sjekket den, registrerer vi en refusjon på kjøpesummen via Klarna. Refusjonen behandles av Klarna innen 5-7 virkedager, og pengene blir satt inn på samme konto som du betalte med for bestillingen din. Avhengig av hvilken finansinstitusjon du bruker, kan det ta opptil 14 dager før refusjonen vises i bankkontoen din. Har du betalt med Klarna faktura korrigeres beløpet automatisk på fakturaen.
OBS! Det er viktig at varer som skal sendes i retur, blir sendt med Bring/Posten. Vi kan ikke garantere at varer som blir sendt med andre transportører kommer frem til oss.
Vi oppretter refusjonen senest 14 dager etter at du har kontaktet oss angående retur, forutsatt at vi har mottatt og godkjent produktet som er blitt returnert. Produktet må sendes tilbake til oss innen 14 dager etter at du kontaktet oss angående retur.
Hvis angeren gjelder deler av en bestilling, vil beløpet for det returnerte produktet bli refundert til deg. Refusjonen skjer via Klarna, og pengene blir satt inn på samme konto som du betalte med for bestillingen din. Har du betalt med Klarna faktura korrigeres beløpet automatisk på fakturaen. Produktretur og tilbakebetaling skal skje uten unødig forsinkelse. For mer informasjon eller spørsmål gjeldende tilbakebetalingen, vennligst kontakt Klarna: https://www.klarna.com/no/kontakt-kundeservice/
Ved en eventuell tvist kommer Returhuset til å følge forbrukertvistutvalgets (FTU) avgjørelser..
Garantiene som oppgis i vår nettbutikk gjelder bare hos Returhuset, i Norge.
Hvis du har mottatt et defekt produkt/element, vennligst kontakt oss via e-post på info@returhuset.no eller via kontaktskjemaet vårt som du finner her: Kontakt oss før innlevering av produktet til Returhuset. Vennligst avvente beskjed om registrert reklamasjon før produktet sendes i retur. Husk å oppgi feilbeskrivelse. Ved klager gjelder forbrukerloven som innebærer at forbrukeren har rett til å klage innen to måneder fra feilen ble oppdaget. Med det sagt så anbefaler vi alltid at du tar kontakt med oss så fort feilen oppdages – dette med tanke på raskest mulig håndtering og oppklaring av saken.
Vi oppretter og sender deg en forhåndsbetalt returseddel i de tilfellene varen har en feil eller hvis den feilaktig har blitt levert til deg. Dersom defekte eller feilleverte varer sendes i retur med annet enn utstedt returseddel dekker ikke Returhuset returkostnader, med mindre annet er avtalt. Ved mottak vil varen bli undersøkt, og eventuelt reparert/erstattet. Dersom vi ikke har mulighet til å bytte ut eller reparere det reklamerte produktet vil en refusjon opprettes på kjøpesummen og eventuell fraktkostnad. Dersom det ikke er noen feil på varen eller det kan påvises at feilen skyldes feil bruk av produktet, forbeholder vi oss retten til å avvise reklamasjonen. Du vil da bli informert om dette.
OBS! Det er viktig at varer som skal sendes i retur, blir sendt med Bring/Posten. Vi kan ikke garantere at varer som blir sendt med andre transportører kommer frem til oss.
Kunden har i henhold til norsk reklamasjonsrett mulighet til å reklamere på produkter kjøpt på Returhuset, innen 2 år etter å ha mottatt produktet, eller innen fem år hvis produktet ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre enn to år. For å gjøre det enklere for deg som forbruker, så tar vi på oss ansvaret under hele den garantitiden vi gir. Se mer om dine forbrukerrettigheter på www.forbrukerradet.no. Hvis du er uenig i vår avgjørelse har du anledning til å klage til Forbrukerrådet. Ved tvister følger vi alltid forbrukertvistutvalgets (FTU) avgjørelser.
Har du spørsmål om vår garanti, kontakt oss gjerne på e-post til: info@returhuset.no. Vår garanti påvirker ikke de lovfestede rettighetene du har som forbruker gjennom forbrukerkjøpsloven.
Ved refusjon grunnet reklamasjon blir pengene refundert via Klarna, forutsatt at vi har mottatt reklamasjonen. Vi vil registrere refusjonenen uten forsinkelse, senest 14 dager etter at vi har mottatt reklamasjonen, forutsatt at vi ikke kan reparere eller bytte ut produktet. Refusjonen behandles av Klarna innen 5-7 virkedager, og pengene blir satt inn på samme konto som du betalte med for bestillingen din. Avhengig av hvilken finansinstitusjon du bruker, kan det ta opptil 14 dager før refusjonen vises i bankkontoen din. Har du betalt med Klarna faktura korrigeres beløpet automatisk på fakturaen.
Returhuset gir 2 års garanti i Norge på mobiltelefoner, nettbrett og datamaskiner*. Dette innebærer at vi reparerer produktet innenfor garantitiden, om det mot formodning blir ødelagt. Får vi ikke til dette, bytter vi kostnadsfritt ut produktet med et likeverdig produkt, eventuelt et bedre. Har vi ikke mulighet til å bytte ut det reklamerte produktet med et likeverdig produkt eller et bedre vil vi refundere deg kjøpesummen og eventuell fraktkostnad. Dersom din enhet er låst til en aktiveringslås som eksempelvis iCloud ved mottak, vil du bli kontaktet av vår kundeservice for hjelp med deaktiveringsprosessen. Aktiveringslåsen må deaktiveres før videre behandling. Garantiperioden for hvert produkt finner du på produktets respektive produktside.
• Faktura/kvittering vedlegges ved retur av produktet.
• Feilen har blitt meldt inn innenfor den oppgitte garantitiden som gjelder for hvert enkelt produkt.
• Produktet som returneres til oss må være det riktige produktet.
• Produktet returneres til oss i emballasje, godt innpakket/beskyttet.
• Produktet returneres til oss i samme stand som ved feilrapporten.
• Skade forårsaket av uhell, feil bruk, kontakt med væske, brann eller annen ekstern årsak.
• Programvareproblemer som løses f.eks. gjennom reinstallasjon av operativsystem eller driversystem.
• Kosmetisk skade, inkludert, men ikke begrenset til, riper, bulker og skadet plast ved tilkoblinger. Kosmetisk skade innebærer skjønnhetsfeil som ikke påvirker enhetens funksjon, men bare utseende.
• Fjerning av skadelig programvare eller virus.
• Uforsiktig håndtering av våre produkter som har forårsaket skade.
• Hvis et serienummer er fjernet eller forvrengt på enheten.
• Funksjonsfeil eller defekter som oppstår ved systemoppdatering av programvaren på enheten eller feil som oppstår på grunn av forbrukerens sikkerhetskopiering.
• Installasjon/konfigurering av tredjepartskomponenter slik som routers, brannmur og lignende.
• Mobiltelefoner tilknyttet en aktiv aktiveringslås, som iCloud eller Samsung Account.
• Problemer som kan løses ved en eller annen form for programvareinstallasjon, at garantiproduktet er feilfritt eller ikke dekkes av garantien, debiteres 370 NOK for kontroll og feilsøking. Returfrakt er lagt til.
Vi fraråder bruk av verksted som ikke er autorisert av Returhuset til å håndtere varer kjøpt av oss, da dette vil medføre at garanti bortfaller. Dette gjelder uansett type uautorisert inngrep.
Du som kunde har selv ansvar for at eventuell informasjon på harddisken er sikkerhetskopiert. Returhuset er ikke ansvarlig for eventuell tap av gevinst, økte utgifter eller andre kostnader som oppstår som følge av garantisaken.
* Gjelder mobiltelefoner, nettbrett og datamaskiner kjøpt etter 29.09.2022 12:00. Enheter kjøpt før 29.09.2022 12:00 er solgt med 12 måneders garanti.
For hvitevarer fra Bosch, Siemens, Electrolux, AEG og Zanussi er Returhuset garantiansvarlig i 6 måneder fra salgsdatoen. Deretter gjelder de eksisterende garantivilkår for hvert produkt fra produsenten. Du har med andre ord alltid minst 12 måneders garanti i Norge. Garantien gjelder bare originale produksjonsfeil som påvirker funksjonaliteten og som rapporteres til Returhuset kundeservice innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget. Produksjonsfeil må bemerkes av et godkjent serviceverksted. Hvis det viser seg å være en produksjonsfeil, mottar kunden gratis reparasjon eller erstattes med et tilsvarende produkt og refunderes for eventuelle merkostnader.
Ved kjøp av hvitevarer, gir Returhuset minimum 6 måneders garanti i Norge. Garantien gjelder bare originale produksjonsfeil som påvirker funksjonaliteten og som rapporteres til Returhuset kundeservice innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget. Produksjonsfeil må bemerkes av et godkjent serviceverksted. Hvis det viser seg å være en produksjonsfeil, mottar kunden gratis reparasjon eller erstattes med et tilsvarende produkt og refunderes for eventuelle merkostnader.
Det gis 3 måneders garanti på reparasjon og reservedeler i Norge, men Returhuset er ikke ansvarlig for feil som eksisterte før reparasjon eller feil på andre komponenter som kan oppstå etter inngrepet. Etter reparasjon har du ikke lenger rett til å bruke garantien til produktet pga. andre feil.
• For programvareproblemer som løses f.eks. ved å installere operativsystemer eller drivere på nytt.
• Fjerning av skadelig programvare eller virus.
• Ved uforsiktig håndtering av våre produkter som har forårsaket skader.
• Installasjon/konfigurasjon av tredjepartskomponenter som rutere, brannmurer og lignende produkter.
Hvis feilen på produktet kan utbedres ved en eller annen form for installasjon av programvare eller garantiproduktet er feilfritt, vil Returhuset belaste kr. 295 ekskl. mva for kontroll og feilsøking: Frakt vil bli lagt til. Kunden er ansvarlig for å sørge for at all informasjon på harddisken sikkerhetskopieres.
Returhuset er ikke ansvarlig for tapt fortjeneste, økte utgifter eller andre kostnader som påløper som et resultat pga. garantisaken.
Vi forbeholder oss retten til eventuelle skrivefeil samt bilder og skrivefeil på nettstedet, for eksempel feil i produktbeskrivelsen, tekniske spesifikasjoner og feil priser. Skulle vi oppdage at en åpenbar prisfeil har oppstått, vil vi kontakte deg umiddelbart angående dette. Skulle det oppdages feil i beskrivelsen eller bildene etter at bestillingen er lagt inn og/eller mottatt, har du selvfølgelig rett til å returnere produktet. Ta kontakt med oss på info@returhuset.no, så hjelper vi deg med retur.
Tilstandsgradering for mobiltelefoner, nettbrett, datamaskiner og hvitevarer:
Vi deler opp og graderer våre produkter etter hvilken tilstand de befinner seg i.
Ytterligere detaljer finner du under «Tilstandsgradering».
Alle våre produkter er kvalitetskontrollert, fullt fungerende, nullstilte og har ingen sprekker verken på skjerm eller bakside.
Gjør vi unntak her så kommer det frem tydelig i produktbeskrivelsen.
For å spare på miljøet leveres alle våre mobiltelefoner og nettbrett uten lader. Datamaskiner leveres alltid med tilhørende lader.
Skulle en hendelse utenfor vår kontroll inntreffe, for eksempel streiker, transportforstyrrelser, import- eller eksportforbud, miljøkatastrofer eller andre omstendigheter utenfor Returhusets kontroll, kan det hende at vi ikke kan oppfylle avtalen vårt i løpet av en Force Majeure. Under disse omstendighetene har du og/eller Returhuset rett til å si opp avtalen som er inngått uten sanksjoner.
Vi har delt opp våre produkter i generelle graderinger fra «NY» til «C» ut ifra varens tilstand. Alle våre mobiler, datamaskiner og nettbrett er kvalitetskontrollert, fullt fungerende, nullstilte og har ingen sprekker verken på skjerm eller bakside. Alt av funksjoner er testet og skal selvfølgelig fungere optimalt.
For å spare på miljøet leveres alle våre mobiltelefoner og nettbrett uten lader, med unntak av de som leveres i originaleske. Datamaskiner leveres alltid med tilhørende lader. Ikke glem å supplere med et godt deksel eller skjermbeskyttelse. Alle våre mobiltelefoner og nettbrett selges med 24 måneders garanti, datamaskiner selges med 12 måneders garanti.
Les gjerne mer om våre kjøpsvilkår under Produktgaranti og allmenne garantivilkår HER.
Ønsker du å vite mer om hva We Reuse-merkingen innebærer, klikke HER.
Vi har delt opp våre hvitevarer i generelle graderinger fra «NY» til «B» ut ifra varens tilstand, slik at du som kunde enkelt skal forstå hvilken tilstand produktet har. Majoriteten av disse kommer direkte fra produsent og er helt nye med produsentgaranti.
Hvitevarene i vårt sortiment er som regel returer, utgåtte modeller eller varer med transportskadet emballasje. Hvis en av våre hvitevarer skulle ha en skade vil disse få tilstandsgradering A eller B. Tilstand A betyr at varen har en kosmetisk skade som ikke vil synes når produktet er montert og tilstand B innebærer at varen har en mindre kosmetisk skade på fronten. Alle varene er funksjonstestet og ingen av disse skadene vil påvirke produktets bruk eller funksjon uansett tilstandsgradering.
Alle våre hvitevarer er fullt funksjonelle med garanti. Les gjerne mer om våre kjøpsvilkår under Produktgaranti og allmenne garantivilkår HER.
Ønsker du å vite mer om hva We Reuse-merkingen innebærer, klikke HER.
Tilstandsgraderingene nedenfor gjelder generelt for øvrige produkter og returer fra e-handel. Produktene er som regel helt nye og oftest et angret kjøp. Med andre ord fra en som har angret på sitt kjøp hos en av våre samarbeidspartnere.
Alle produkter som kommer inn til oss kontrolleres grundig for å forsikre full funksjonalitet og rengjøres ved behov. For å gjøre det enklere for deg som kunde, får hvert produkt en gradering fra «NY» til «B» som beskriver produktets tilstand.
Produktene kommer med garanti som du kan lese mer om HER.
Ønsker du å vite mer om hva We Reuse-merkingen innebærer, klikke HER.
Forseglingen kan ha blitt brutt, men produktet er ikke brukt. Det er alltid komplett med alt av tilbehør og brukermanual. Du får rett og slett et helt nytt produkt til en redusert pris der den eneste mangelen/feilen er at emballasjen kan ha blitt åpnet!
I dette tilfellet kan produktet ha blitt pakket opp og prøvd. Et A+ produkt er alltid komplett med alle tilbehør, men det kan finnes små tegn på at produktet kan ha blitt prøvd. Et eksempel på dette kan være at kabler ligger løst, eller at man kan se fingeravtrykk. Vi forsøker selvsagt å gjenopprette produktet tilbake til den originale tilstanden før vi sender det til deg!
Disse produktene bærer mindre spor av å ha blitt prøvd eller litt brukt, men kommer med alt vesentlig tilbehør. De kan for eksempel ha noen mindre kosmetiske skader som en ripe eller bulk, og brukermanual følger ikke alltid med. Dersom man ikke bryr seg om produktet ser litt brukt ut kan man få en skikkelig god deal!
Disse produktene har ofte tydelige tegn på at de er blitt brukt og kan har noen skjønnhetsskader som riper eller bulker, men ingen funksjonsfeil. Produktene kan mangle tilbehør, men dette vil komme tydelig frem i produktbeskrivelsen. Disse selges til svært reduserte priser.