Vi bruker informasjonskapsler for å gjøre opplevelsen bedre. I samsvar med det nye e-direktivet trenger vi å be om tillatelse til å sette informasjonskapsler. Lær mer.
Leveringsinformasjon
Vilkårene nedenfor gjelder produkter som selges fra vår nettbutikk Returhuset.no.
Levering
Alle varer som bestilles før 13:00 på hverdager, pakkes og sendes samme dag!*
Alle varer som bestilles etter 13:00 behandles og sendes normalt innom 1 arbeidsdag.*
*Hvitevarer og andre produkter som leveres på pall med DB Schenker sendes innen 2 arbeidsdager.
Alle ordrer leveres normalt innen 1-7 arbeidsdager.
Hver ordreforsendelse fra Returhuset innholder vedlagt pakkseddel og angrerettskjema som skal benyttes ved angret kjøp.
Du vil motta en leveringsbekreftelse fra oss på mail når bestillingen blir sendt fra lagret vårt. Denne inneholder de detaljene du trenger for å spore pakken din. Vi bruker Bring og DB Schenker for samtlige leveringer og alle våre pakker er sporbare med et unikt kolli-ID. Skulle det oppstå en forsinkelse i levering utenfor avtalt tid på 1-4 virkedager, vil vi uten forsinkelse, hvis mulig, informere deg om årsaken til forsinkelsen og informere deg om en ny beregnet leveringstid. I disse tilfellene har kunden rett til å kansellere kjøpet uten kostnad. Ved heving av kjøpet grunnet forsinket levering blir pengene refundert via Klarna med samme betalingsmåte som kjøpet ble gjort med, pengene blir refundert når Returhuset har mottatt varene i retur, dog senest 14 dager fra varsling ble gitt. Klarna utbetaler refusjonen innen 30 dager. Har du betalt med Klarna faktura korrigeres beløpet automatisk på fakturaen.
Returhuset.no leverer bare innen Norge, med unntak for Svalbard og Jan Mayen.
For bestillinger i Sverige, Danmark eller Finland vennligst besøk vores svenske nettbutikk, www.returhuset.se, www.returhuset.dk och www.returhuset.fi
Levering til hentested
Mindre pakker sendes til ditt nærmeste Bring/Posten hentested. Du finner sporingsinformasjon i leveringsbekreftelsen du mottar fra oss via mail når pakken er blitt viderelevert til transportør fra lagret vårt. Når pakken er tilgjengelig for henting, vil du bli varslet via tekstmelding, og pakken blir værende i 7 dager før den automatisk returneres til oss. Fristen kan enkelt og kostnadsfritt forlenges fra 7 til 14 dager via Bring/Posten-appen eller via sms med transportøren. Hvis emballasjen er skadet eller det mangles kolli, må transportøren informeres omgående. For pakker som ikke hentes innenfor tidsfristen krever vi alltid et håndteringsgebyr på kr. 200 i tillegg til returkostnaden.
Hjemlevering
Ved hjemlevering leverer Schenker på dagtid så nær som mulig døren eller porten din. Før levering blir du varslet av transportøren. Du finner sporingsinformasjon i leveringsbekreftelsen du mottar fra oss via mail når pakken er blitt viderelevert til transportør fra lagret vårt. Hvis emballasjen er skadet eller det mangles kolli, må transportøren informeres omgående. Når du kjøper hvitevarer og andre produkter med en bruttovekt over 20 kg, er det imidlertid alltid en fraktkosnad på kr. 595 med mindre de hentes på vårt lager etter avtale. For mer informasjon ang. henting av hvitevarer, vennligst ta kontakt med oss på info@returhuset.no.
Fraktkostnad
- 20 kg: 99 kr. Bestillingen sendes til nærmeste Bring/Posten hentested. + 20 kg og hvitevarer: 595 kr.
Bestillingen blir levert på døren/til porten din på dagtid av Schenker. Henter du ikke ditt produkt tilkommer det alltid et håndteringsgebyr på kr. 200 i tillegg til returkostnaden.
Transportskader
Om du skulle oppdage skade på emballasjen eller produktet ved mottak av bestillingen, må dette informeres til sjåføren ved levering. Merk at ansvaret for produktet overgår til kjøperen når produktet er mottatt og anerkjent. Hvis du oppdager at varen er skadet i leveransen ved oppakking, må du gi beskjed til Returhuset innen 2 virkedager. Ta kontakt med oss på info@returhuset.no for å få hjelp med saken din. Vennligst dokumentere skaden med bilder og vedlegg i e-posten din til oss for raskere behandling av saken din.
Retur
Ved retur grunnet anger, står kunden selv for fraktkostnadene og sender inn produktet eller gi beskjed til oss i Returhuset innen 14 dager fra den dagen forbrukeren mottok bestillingen. Du som kunde er også ansvarlig for at produktet returneres i emballasje og ankommer oss uskadet, og at produktet blir sendt innen 14 dager etter at du kontaktet oss. Dette gjelder også pakker som ikke blir hentet og dermed automatisk blir sendt i retur. Husk å lagre kvitteringen på returforsendelsen. Hvis du angrer på kjøpet, vennligst kontakte oss via mail på info@returhuset.no eller via kontaktskjemaet vårt som du finner her: Kontakt oss.
Returadresse:
Returhuset.no c/o Godsinlösen Nordic AS
Smalvollveien 58
0667 Oslo
Les mer om angreretten i våre Kjøpsvilkår.
Force Majeure
Skulle en hendelse utenfor vår kontroll inntreffe, for eksempel streiker, transportforstyrrelser, import- eller eksportforbud, miljøkatastrofer eller andre omstendigheter utenfor Returhusets kontroll, kan det hende at vi ikke kan oppfylle avtalen vårt i løpet av en Force Majeure. Under disse omstendighetene har du og/eller Returhuset rett til å si opp avtalen som er inngått uten sanksjoner.