Leveringsinformasjon

 

Vilkårene nedenfor gjelder produkter som selges fra vår nettbutikk Returhuset.no.

 

Levering

Alle varer som bestilles før 13:00 på hverdager, pakkes og sendes samme dag! 
Alle varer som bestilles etter 13:00 behandles og sendes normalt innom 24 timer på hverdager. Alle ordrer leveres normalt innen 1-5 arbeidsdager. Hver ordreforsendelse fra Returhuset innholder vedlagt pakkseddel og angrerettskjema som skal benyttes ved angret kjøp. Du vil motta en leveringsbekreftelse fra oss på mail når bestillingen blir sendt fra lagret vårt. Denne inneholder de detaljene du trenger for å spore pakken din. Vi bruker Bring og DB Schenker for samtlige leveringer og alle våre pakker er sporbare med et unikt kolli-ID. Skulle det oppstå en forsinkelse i levering utenfor avtalt tid på 1-5 virkedager, vil vi uten forsinkelse, hvis mulig, informere deg om årsaken til forsinkelsen og informere deg om en ny beregnet leveringstid. I disse tilfellene har kunden rett til å kansellere kjøpet uten kostnad. Ved heving av kjøpet grunnet forsinket levering blir pengene refundert via Klarna med samme betalingsmåte som kjøpet ble gjort med, pengene blir refundert når Returhuset har mottatt varene i retur, dog senest 14 dager fra varsling ble gitt. Klarna utbetaler refusjonen innen 30 dager. Har du betalt med Klarna faktura korrigeres beløpet automatisk på fakturaen.

 

Returhuset.no leverer bare innen Norge, med unntak for Svalbard og Jan Mayen. For bestillinger i Sverige, vennligst besøk vår svenske nettbutikk, www.returhuset.se.

  

Levering til hentested

Mindre pakker sendes til ditt nærmeste Bring/Posten hentested. Du finner sporingsinformasjon i leveringsbekreftelsen du mottar fra oss via mail når pakken er blitt viderelevert til transportør fra lagret vårt. Når pakken er tilgjengelig for henting, vil du bli varslet via tekstmelding, og pakken blir værende i 14 dager før den automatisk returneres til oss. Hvis emballasjen er skadet eller det mangles kolli, må transportøren informeres omgående. For pakker som ikke hentes innenfor tidsfristen krever vi alltid et håndteringsgebyr på kr. 200 i tillegg til returkostnaden.

 

Hjemlevering

Ved hjemlevering leverer Schenker på dagtid så nær som mulig døren eller porten din. Før levering blir du varslet av transportøren. Du finner sporingsinformasjon i leveringsbekreftelsen du mottar fra oss via mail når pakken er blitt viderelevert til transportør fra lagret vårt. Hvis emballasjen er skadet eller det mangles kolli, må transportøren informeres omgående.
*Fri frakt gjelder ikke ved valg av hjemlevering. Når du kjøper hvitevarer og andre produkter med en bruttovekt over 20 kg, er det imidlertid alltid en fraktkosnad på kr. 490 med mindre de hentes på vårt lager etter avtale. For mer informasjon ang. henting av hvitevarer, vennligst ta kontakt med oss på info@returhuset.no.


Fraktkostnad

- 20 kg: 99 kr. Fri frakt ved kjøp over kr. 1000*. Bestillingen sendes til nærmeste Bring/Posten hentested.
+ 20 kg og hvitevarer: 490 kr. Bestillingen blir levert på døren/til porten din på dagtid av Schenker.
Henter du ikke ditt produkt tilkommer det alltid et håndteringsgebyr på kr. 200 i tillegg til returkostnaden.

  

Transportskader

Om du skulle oppdage skade på emballasjen eller produktet ved mottak av bestillingen, må dette informeres til sjåføren ved levering. Merk at ansvaret for produktet overgår til kjøperen når produktet er mottatt og anerkjent. Hvis du oppdager at varen er skadet i leveransen ved oppakking, må du gi beskjed til Returhuset innen 2 virkedager. Ta kontakt med oss ​​på info@returhuset.no for å få hjelp med saken din. Vennligst dokumentere skaden med bilder og vedlegg i e-posten din til oss for raskere behandling av saken din.


Retur

Ved retur grunnet anger, står kunden selv for fraktkostnadene og sender inn produktet eller gi beskjed til oss i Returhuset innen 14 dager fra den dagen forbrukeren mottok bestillingen. Du som kunde er også ansvarlig for at produktet returneres i emballasje og ankommer oss uskadet, og at produktet blir sendt innen 14 dager etter at du kontaktet oss. Dette gjelder også pakker som ikke blir hentet og dermed automatisk blir sendt i retur. Husk å lagre kvitteringen på returforsendelsen. Hvis du angrer på kjøpet, vennligst kontakte oss via mail på info@returhuset.no eller via kontaktskjemaet vårt som du finner her: Kontakt oss

Returadresse:
Returhuset.no
c/o Godsinlösen Nordic AS
Stanseveien 13
0975 Oslo

 

Les mer om angreretten i våre Kjøpsvilkår.


Force Majeure

Skulle en hendelse utenfor vår kontroll inntreffe, for eksempel streiker, transportforstyrrelser, import- eller eksportforbud, miljøkatastrofer eller andre omstendigheter utenfor Returhusets kontroll, kan det hende at vi ikke kan oppfylle avtalen vårt i løpet av en Force Majeure. Under disse omstendighetene har du og/eller Returhuset rett til å si opp avtalen som er inngått uten sanksjoner.

 

 

 

 

 

 

 

Vi har delt opp våre produkter i generelle graderinger fra «NY» til «C» ut ifra varens tilstand. Alle våre mobiler, datamaskiner og nettbrett er kvalitetskontrollert, fullt fungerende, nullstilte og har ingen sprekker verken på skjerm eller bakside. Alt av funksjoner er testet og skal selvfølgelig fungere optimalt.

For å spare på miljøet leveres alle våre mobiltelefoner og nettbrett uten lader. Datamaskiner leveres alltid med tilhørende lader. Ikke glem å supplere med et godt deksel eller skjermbeskyttelse. Alle våre mobiltelefoner og datamaskiner har minimum 12 måneders garanti.

Les gjerne mer om våre kjøpsvilkår under Produktgaranti og allmenne garantivilkår HER.

Ønsker du å vite mer om hva We Reuse-merkingen innebærer, klikke HER.

Vi har delt opp våre hvitevarer i generelle graderinger fra «NY» til «B» ut ifra varens tilstand. Majoriteten av disse kommer direkte fra produsenten BSH Home Appliances og er helt nye med garanti.

Hvitevarene i vårt sortiment er som regel utgåtte modeller eller kan har mindre kosmetiske skader som en ripe eller en bulk. Disse vil ikke synes når produktene er montert. Dersom skaden skulle befinne seg på frontsiden av produktet vil dette komme tydelig frem i produktbeskrivelsen.

Alle våre produkter er fullt funksjonelle med garanti. Les gjerne mer om våre kjøpsvilkår under Produktgaranti og allmenne garantivilkår HER.

Ønsker du å vite mer om hva We Reuse-merkingen innebærer, klikke HER.

Tilstandsgraderingene nedenfor gjelder generelt for øvrige produkter og returer fra e-handel. Produktene er som regel helt nye og oftest et angret kjøp. Med andre ord fra en som har angret på sitt kjøp hos en av våre samarbeidspartnere.

Alle produkter som kommer inn til oss kontrolleres grundig for å forsikre full funksjonalitet og rengjøres ved behov. For å gjøre det enklere for deg som kunde, får hvert produkt en gradering fra «NY» til «B» som beskriver produktets tilstand.

Produktene kommer med garanti som du kan lese mer om HER.

Ønsker du å vite mer om hva We Reuse-merkingen innebærer, klikke HER.

(NY) ”NY”

  • Helt nytt produkt
  • Aldri brukt

(A+) ”PERFEKT TILSTAND”

  • Gjenprodusert i Perfekt Tilstand (Som ny)
  • Display: Nytt display
  • Chassi: Nytt chassi
  • Batteri: Funksjonstestet med OK kapasitet

(A) ”VELDIG GOD TILSTAND”

  • Renovert, i Veldig God Tilstand (Minimal slitasje)
  • Display: Ingen/minimal slitasje
  • Chassi: Ingen/minimal slitasje
  • Batteri: Funksjonstestet med OK kapasitet

(B) ”GOD TILSTAND”

  • Renovert, i God Tilstand (Litt/normal slitasje)
  • Display: Kan finnes små kosmetiske riper
  • Chassi: Kan finnes små kosmetiske riper
  • Batteri: Funksjonstestet med OK kapasitet

(C) ”OK TILSTAND”

  • Renovert, i Ok Tilstand (Med slitasje)
  • Display: Kosmetiske riper/bulker, men ikke noe som påvirker bruksområdet
  • Chassi: Kosmetiske riper/bulker, men ikke noe som påvirker bruksområdet
  • Batteri: Funksjonstestet med OK kapasitet

(NY) ”NY”

  • Nytt produkt – utgått sortiment/modell
  • Aldri brukt
  • Funksjonstestet med garanti

(A) ”VELDIG GOD TILSTAND”

  • Nytt produkt – kosmetisk skade
  • Aldri brukt
  • Kan ha mindre riper eller bulker
  • Ingen riper eller defekter på fronten, produktet ser uskadd ut etter montering
  • Funksjonstestet med garanti

(B) ”GOD TILSTAND”

  • Nytt produkt - synlig kosmetisk skade
  • Aldri brukt     
  • Kan ha mindre riper/bulker på fronten, se informasjon i produktbeskrivelsen  
  • Funksjonstestet med garanti

(NY) ”NY”

Forseglingen kan ha blitt brutt, men produktet er ikke brukt. Det er alltid komplett med alt av tilbehør og brukermanual. Du får rett og slett et helt nytt produkt til en redusert pris der den eneste mangelen/feilen er at emballasjen kan ha blitt åpnet!

(A+) ”PERFEKT TILSTAND”

I dette tilfellet kan produktet ha blitt pakket opp og prøvd. Et A+ produkt er alltid komplett med alle tilbehør, men det kan finnes små tegn på at produktet kan ha blitt prøvd. Et eksempel på dette kan være at kabler ligger løst, eller at man kan se fingeravtrykk. Vi forsøker selvsagt å gjenopprette produktet tilbake til den originale tilstanden før vi sender det til deg!

(A) ”VELDIG GOD TILSTAND”

Disse produktene bærer mindre spor av å ha blitt prøvd eller litt brukt, men kommer med alt vesentlig tilbehør. De kan for eksempel ha noen mindre kosmetiske skader som en ripe eller bulk, og brukermanual følger ikke alltid med. Dersom man ikke bryr seg om produktet ser litt brukt ut kan man få en skikkelig god deal!

(B) ”GOD TILSTAND”

Disse produktene har ofte tydelige tegn på at de er blitt brukt og kan har noen skjønnhetsskader som riper eller bulker, men ingen funksjonsfeil. Produktene kan mangle tilbehør, men dette vil komme tydelig frem i produktbeskrivelsen. Disse selges til svært reduserte priser.