Vi bruker informasjonskapsler for å gjøre opplevelsen bedre. I samsvar med det nye e-direktivet trenger vi å be om tillatelse til å sette informasjonskapsler. Lær mer.
Vanlige spørsmål
Jeg har glemt mitt passord. Hva gjør jeg for å logge meg inn?
Du klikker på lenken “glemt passord” på innloggingssiden. Du trenger imidlertid ingen konto for å handle på Returhuset.
Er alle produkter reproduserte eller brukte?
Majoriteten av våre produkter er returer fra e-handel eller gods som av ulike årsaker kan ha skadet emballasje. Produktene er som regel helt nye og ubrukte, men emballasjen kan være defekt eller mangle.
Vi streber etter å øke gjenbruk av elektronikk og reparerer og rekondisjonerer blant annet mobiltelefoner og datamaskiner. Disse produktene blir merket med WE REUSE. Hvilken tilstand de befinner seg i finner du alltid på produktsiden.
Vi selger også nye produkter som for eksempel tilbehør til smarttelefoner, datamaskiner eller hvitevarer.
Hvordan fungerer Klarna Checkout?
Klarna Checkout er en betalingsløsning der du kan velge følgende betalingsmetode: Klarna Faktura, Klarna konto, kortbetaling eller direkte betaling via internettbank.
Med Klarna Checkout må du fylle inn e-postadressen og postnummeret og deretter fullføre kjøpet. Først blir kjøpet bekreftet, deretter velger du hvilken betalingsmetode du vil bruke: Klarna Faktura, Klarna konto, kortbetaling eller direkte betaling via internettbank. Hvis du velger å ikke endre betalingsmåten, blir det Klarna Faktura. Velger du Klarna Faktura, vil en e-faktura sendes til den angitte e-postadressen.
Ta kontakt med Klarna for mer informasjon:
https://www.klarna.com/no/kontakt-kundeservice/
Hvorfor kjøpe en renovert mobiltelefon?
Å produsere nytt skaper store mengder avfall og karbondioksidutslipp, og vi må rett og slett justere forbruket vårt innenfor planetens grenser! Men før vi har kommet dit og har sluttet med å overprodusere, prøver vi i Returhuset å sørge for at det som faktisk er produsert blir brukt så mye som mulig.
Når du kjøper en brukt eller renovert mobiltelefon hos oss, bidrar du til at færre nye mobiltelefoner blir produsert. Dette betyr at en mindre mengde nye materialer utvinnes, mindre energi produseres og færre transporter kjøres. Dette bidrar også til en lavere klimapåvirkning ettersom mindre karbondioksid slippes ut i atmosfæren. Når vi resirkulerer en mobiltelefon, sparer vi 55 kg karbondioksidutslipp og 69 kg avfall per enhet. Karbondioksidbesparelsen for én resirkulert mobil tilsvarer dermed 24 mil bilkjøring.
Essensen i dette er at det er smart både for klimaet og lommeboken å kjøpe mobiltelefoner på Returhuset! Sammen gjør vi noe godt for miljøet samtidig som du kan gjøre et skikkelig kupp på billige mobiler.
Hvordan er batterikapasiteten på mobiltelefonene?
Batteriets tilstand kan variere noe fra telefon til telefon, men alle våre mobiltelefoner har over 80% batterikapasitet. Et batteri med 80% kapasitet fungerer med optimal effektivitet i henhold til eksempelvis Apple sine egne standarder, og telefonen vil derfor ikke ha dårligere funksjonalitet sammenlignet med en ny. I tilstandsgraderingene har telefonene blitt gradert ut i fra ytre tilstand, og ikke ut i fra brukstid og batterikapasitet. I tilstandsgraderingene «A+» og «A» skal batteriet imidlertid ha tilnærmet 90% batterikapasitet.
Hvordan vet jeg at kjøpet mitt har gått igjennom?
Du vil motta en epost-bekreftelse ved kjøpet ditt på den angitte e-postadressen. Det kan ta noen minutter før du mottar e-posten. Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, vennligst kontakt på info@returhuset.no.
Hvorfor har ikke Returhuset gratis frakt og gratis retur?
Returhuset er sammen med morselskapet GIAB et miljøselskap som jobber for å redusere sløsing med jordens ressurser. Gratis frakt og gratis retur skader ikke bare miljøet gjennom godstransporten, men mange nettbutikker destruerer sine returer fordi det ikke er økonomisk lønnsomt å verifisere og pakke på nytt. Vi anser det derfor som vår plikt å motarbeide normalisering av gratis frakt og gratis retur. Som motpol til dette må du som kunde betale for frakten av de produktene du kjøper, og vi hjelper andre nettbutikker med å administrere deres returer, noe som gjør at du kan kjøpe klimanøytrale produkter i et skiftende og spennende sortiment.
Hva koster det å handle på Returuset.no?
Du betaler et fraktgebyr når du handler hos oss. Fraktgebyret er på kr. 99 på produkter opptil 20kg. Ved kjøp av hvitevarer og andre varer med en bruttovekt over 20 kg er det imidlertid alltid en fraktkosnad på kr. 595, med mindre de hentes på vårt lager etter avtale. For mer informasjon ang. henting av hvitevarer, ta kontakt med oss på info@returhuset.no.
Hva gjør Returhuset.no for å sikre at deres brukeromtaler er ekte?
Returhuset.no benytter seg av tjenesten Trustpilot for å hente inn brukeromtaler etter fullført kjøp i sin nettbutikk. Returhuset.no har i forbindelse med dette et ansvar for å sikre at disse kommer fra personer som faktisk har handlet på nettsiden og kjøpt den aktuelle varen, og dermed er ekte omtaler. For å sikre dette bes alle som skriver en såkalt organisk brukeromtale - en omtale hvor kunden ikke mottatt noen direkte invitasjon til å skrive en brukeromtale fra oss - om å oppgi en referanse i form av ordrenummer i forbindelse med omtalen. Alle brukeromtaler som ikke kompletteres med etterspurt informasjon vil bli sendt videre til Trustpilot for granskning og eventuelt fjernes. Brukeromtaler mottatt via invitasjon inneholder automatisk ordrenummer. Alle omtaler vil bli behandles likt uansett karakter.
Hvor er pakken min?
Det tar ca 1-4 virkedager å få pakken hjem. Du kan enkelt søke etter forsendelsen med pakke-ID. Pakke-ID finner du oppgitt i leveringsbekreftelsen fra oss.
Kan jeg velge hvilken fraktmetode jeg vil at pakken min skal sends med?
Vi bruker Bring for all levering av pakker under 20 kg og DB Schenker for hjemlevering av for eksempel hvitevarer og andre produkter med en bruttovekt over 20 kg.
Jeg får påminnelser om å hente en pakke jeg allerede har hentet?
Dette kan skyldes at agenten din har glemt å registrere deg når du hentet pakken - da blir ikke denne informasjonen oppdatert hos transportøren eller hos oss som deretter sender ut påminnelse om pakken. Hvis du får en påminnelse og allerede har hentet pakken, kan du ignorere den.
Kan jeg bestille i utlandet?
Nei, vi har for øyeblikket ingen mulighet til å transportere utenfor Norge. Vi sender heller ikke bestillinger til Svalbard. For bestillinger i Sverige, vennligst besøk vår svenske nettbutikk www.returhuset.se.
Jeg har angret på kjøpet mitt, hvordan går jeg videre?
Hvis du vil bruke angreretten, vennligst kontakte oss via mail på info@returhuset.no eller via kontaktskjemaet vårt som du finner her: Kontakt oss. Husk å alltid oppgi bestillingsnummer eller fakturanummer ved kontakt. Dette må gjøres innen 14 dager etter at ordren har blitt mottatt. Når du returnerer, er du som kunde ansvarlig for returkostnaden og at produktet blir pakket godt inn og ankommer oss ubeskadiget.
Vi oppretter refusjonen senest 14 dager etter at du har kontaktet oss angående retur, forutsatt at vi har mottatt og godkjent produktet. Du kan lese mer om våre kjøpsvilkår og returbetingelser under våre Kjøpsvilkår.
Hva har jeg for en garanti?
Vi gir 2 års garanti i Norge på mobiltelefoner, nettbrett og datamaskiner. For hvitevarer fra AEG, Electrolux, Bosch og Siemens er Returhuset garantiansvarlige i Norge i 6 måneder, deretter gjelder de eksisterende garantivilkår for hvert produkt fra produsentens garanti. Garantivilkårene for hvert produkt finner du på produktets respektive produktside og du kan lese mer om garantivilkårene under våre Kjøpsvilkår.
Kan en annen person hente min bestilling?
For at en annen person skal kunne hente din bestilling må denne personen ha med seg gyldig legitimasjon, også bestillerens ID eller en fullmakt. Har man ikke bestillerens ID, kan man ikke hente pakken. Vennligst kontakte transportøren for videre informasjon.
Jeg vil endre adresse, hva gjør jeg?
Av sikkerhetsmessige årsaker kan du ikke endre leveringsadresse etter at ordren er registrert. Det er derfor svært viktig at du sender en mail til info@returhuset.no så snart du oppdager at feil adresse er lagt inn.