Vanlige spørsmål

Jeg har glemt mitt passord. Hva gjør jeg for å logge meg inn? 

Du klikker på lenken “glemt passord” på innloggingssiden. Du trenger ingen konto for å handle på Returhuset.

 

Er alle produkter reproduserte eller brukte? 

Majoriteten av våre produkter er returer fra e-handel eller gods som av ulike årsaker kan ha skadet emballasje. Produktene er som regel helt nye og ubrukte, men emballasjen kan være defekt eller mangle.

Vi streber etter å øke gjenbruk av elektronikk og reparerer og rekondisjonerer blant annet mobiltelefoner og datamaskiner. Disse produktene blir merket med WE REUSE. Hvilken tilstand de befinner seg i finner du alltid på produktsiden.


Vi selger også nye produkter som for eksempel tilbehør til smarttelefoner, datamaskiner eller hvitevarer.

 

Hvordan fungerer Klarna Checkout? 

Klarna Checkout er en betalingsløsning der du kan velge følgende betalingsmetode: Klarna Faktura, Klarna konto, kortbetaling eller direkte betaling via internettbank.

Med Klarna Checkout må du fylle inn e-postadressen og postnummeret og deretter fullføre kjøpet. Først blir kjøpet bekreftet, deretter velger du hvilken betalingsmetode du vil bruke: Klarna Faktura, Klarna konto, kortbetaling eller direkte betaling via internettbank. Hvis du velger å ikke endre betalingsmåten, blir det Klarna Faktura. Velger du Klarna Faktura, vil en e-faktura sendes til den angitte e-postadressen.

Ta kontakt med Klarna for mer informasjon: 

https://www.klarna.com/no/kontakt-kundeservice/

 

Hvordan vet jeg at kjøpet mitt har gått igjennom? 

Du vil motta en epost-bekreftelse ved kjøpet ditt på den angitte e-postadressen. Det kan ta noen minutter før du mottar e-posten. Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, vennligst kontakt returhuset@giabnordic.no.

 

Hvorfor har ikke Returhuset gratis frakt og gratis retur? 

Returhuset er sammen med morselskapet GIAB et miljøselskap som jobber for å redusere sløsing med jordens ressurser. Gratis frakt og gratis retur skader ikke bare miljøet gjennom godstransporten, men mange nettbutikker destruerer sine returer fordi det ikke er økonomisk lønnsomt å verifisere og pakke på nytt. Vi anser det derfor som vår plikt å motarbeide normalisering av gratis frakt og gratis retur. Som motpol til dette må du som kunde betale for frakten av de produktene du kjøper, og vi hjelper andre nettbutikker med å administrere deres returer, noe som gjør at du kan kjøpe klimanøytrale produkter i et skiftende og spennende sortiment.

 

Hva koster det å handle på Returuset.no? 

Du betaler et fraktgebyr når du handler hos oss. Fraktgebyret er på kr. 199. Hvis du handler for kr. 500 eller mer, er frakten gratis. Når du kjøper hvitevarer er det imidlertid alltid en fraktkosnad på kr. 490 med mindre de hentes på vårt lager etter avtale. For mer informasjon ang. henting av hvitevarer, ta kontakt med oss på returhuset@giabnordic.no.

 

Hvor er pakken min?

Det tar ca 3-5 virkedager å få pakken hjem. Du kan enkelt søke etter pakken med pakke-ID.

 

Kan jeg velge hvilken fraktmetode jeg vil at pakken min skal sends med? 

Vi bruker Bring for all levering av pakker og DB Schenker for all hjemlevering av for eksempel hvitevarer.

 

Jeg får påminnelser om å hente en pakke jeg allerede har hentet. 

Dette kan skyldes at agenten din har glemt å registrere deg når du hentet pakken din - da blir ikke denne informasjonen oppdatert hos Bring eller hos oss som deretter sender ut påminnelse om pakken. Hvis du får en påminnelse og allerede har hentet pakken, kan du ignorere den.

 

Kan jeg bestille i utlandet? 

Nei, vi har for øyeblikket ingen mulighet til å transportere utenfor Norge. Vi sender heller ikke bestillinger til Svalbard.

 

Jeg har angret på kjøpet mitt, hvordan går jeg videre? 

Hvis du vil bruke angreretten, anbefales det at du kontakter Returhuset via e-post til returhuset@giabnordic.no og oppgir bestillingsnummer eller fakturanummer. Dette må gjøres innen 14 dager etter kjøpet. Når du returnerer, er du som kunde ansvarlig for returkostnaden og at produktet blir pakket godt inn og kommer til oss på Returhuset ubeskadiget.

Ved angret kjøp tilbakebetales kjøpesummen av produktet til deg innen 30 dager fra vi mottok produktet. Eventuelle fraktkostnader vil ikke bli refundert.

 

Hva har jeg for en garanti? 

Vi gir 12 måneders garanti på mobiltelefoner, nettbrett og datamaskiner. For hvitevarerene er Returhuset garantiansvarlige i 6 måneder, deretter gjelder de eksisterende garantivilkår for hvert produkt fra produsentens garanti. Garantivilkårene for hvert produkt finner du på produktets respektive produktside.

 

Kan en annen person hente min bestilling? 

For at en annen person skal kunne hente din bestilling må denne personen ha med seg gyldig legitimasjon, også bestillerens. Har man ikke bestillerens ID, kan man ikke hente pakken.

 

Jeg vil endre adresse, hva gjør jeg?

Av sikkerhetsmessige årsaker kan du ikke endre leveringsadresse etter at ordren er registrert. Det er derfor svært viktig at du sender en mail til returhuset@giabnordic.no så snart du oppdager at feil adresse er lagt inn.