Vanlige spørsmål

Jeg har glemt mitt passord. Hva gjør jeg for å logge meg inn? 

Du klikker på lenken “glemt passord” på innloggingssiden. Du trenger ingen konto for å handle på Returhuset.

 

Er alle produkter reproduserte eller brukte? 

Majoriteten av våre produkter er returer fra e-handel eller gods som av ulike årsaker kan ha skadet emballasje. Produktene er som regel helt nye og ubrukte, men emballasjen kan være defekt eller mangle.

Vi streber etter å øke gjenbruk av elektronikk og reparerer og rekondisjonerer blant annet mobiltelefoner og datamaskiner. Disse produktene blir merket med WE REUSE. Hvilken tilstand de befinner seg i finner du alltid på produktsiden.


Vi selger også nye produkter som for eksempel tilbehør til smarttelefoner, datamaskiner eller hvitevarer.

 

Hvordan fungerer Klarna Checkout? 

Klarna Checkout er en betalingsløsning der du kan velge følgende betalingsmetode: Klarna Faktura, Klarna konto, kortbetaling eller direkte betaling via internettbank.

Med Klarna Checkout må du fylle inn e-postadressen og postnummeret og deretter fullføre kjøpet. Først blir kjøpet bekreftet, deretter velger du hvilken betalingsmetode du vil bruke: Klarna Faktura, Klarna konto, kortbetaling eller direkte betaling via internettbank. Hvis du velger å ikke endre betalingsmåten, blir det Klarna Faktura. Velger du Klarna Faktura, vil en e-faktura sendes til den angitte e-postadressen.

Ta kontakt med Klarna for mer informasjon: 

https://www.klarna.com/no/kontakt-kundeservice/

 

Hvordan vet jeg at kjøpet mitt har gått igjennom? 

Du vil motta en epost-bekreftelse ved kjøpet ditt på den angitte e-postadressen. Det kan ta noen minutter før du mottar e-posten. Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, vennligst kontakt returhuset@giabnordic.no.

 

Hvorfor har ikke Returhuset gratis frakt og gratis retur? 

Returhuset er sammen med morselskapet GIAB et miljøselskap som jobber for å redusere sløsing med jordens ressurser. Gratis frakt og gratis retur skader ikke bare miljøet gjennom godstransporten, men mange nettbutikker destruerer sine returer fordi det ikke er økonomisk lønnsomt å verifisere og pakke på nytt. Vi anser det derfor som vår plikt å motarbeide normalisering av gratis frakt og gratis retur. Som motpol til dette må du som kunde betale for frakten av de produktene du kjøper, og vi hjelper andre nettbutikker med å administrere deres returer, noe som gjør at du kan kjøpe klimanøytrale produkter i et skiftende og spennende sortiment.

 

Hva koster det å handle på Returuset.no? 

Du betaler et fraktgebyr når du handler hos oss. Fraktgebyret er på kr. 99. Hvis du handler for kr. 499 eller mer, er frakten gratis. Når du kjøper hvitevarer er det imidlertid alltid en fraktkosnad på kr. 490 med mindre de hentes på vårt lager etter avtale. For mer informasjon ang. henting av hvitevarer, ta kontakt med oss på returhuset@giabnordic.no.

 

Hvor er pakken min?

Det tar ca 3-5 virkedager å få pakken hjem. Du kan enkelt søke etter pakken med pakke-ID.

 

Kan jeg velge hvilken fraktmetode jeg vil at pakken min skal sends med? 

Vi bruker Bring for all levering av pakker og DB Schenker for all hjemlevering av for eksempel hvitevarer.

 

Jeg får påminnelser om å hente en pakke jeg allerede har hentet. 

Dette kan skyldes at agenten din har glemt å registrere deg når du hentet pakken din - da blir ikke denne informasjonen oppdatert hos Bring eller hos oss som deretter sender ut påminnelse om pakken. Hvis du får en påminnelse og allerede har hentet pakken, kan du ignorere den.

 

Kan jeg bestille i utlandet? 

Nei, vi har for øyeblikket ingen mulighet til å transportere utenfor Norge. Vi sender heller ikke bestillinger til Svalbard.

 

Jeg har angret på kjøpet mitt, hvordan går jeg videre? 

Hvis du vil bruke angreretten, anbefales det at du kontakter Returhuset via e-post til returhuset@giabnordic.no og oppgir bestillingsnummer eller fakturanummer. Dette må gjøres innen 14 dager etter kjøpet. Når du returnerer, er du som kunde ansvarlig for returkostnaden og at produktet blir pakket godt inn og kommer til oss på Returhuset ubeskadiget.

Ved angret kjøp tilbakebetales kjøpesummen av produktet til deg innen 30 dager fra vi mottok produktet. Eventuelle fraktkostnader vil ikke bli refundert.

 

Hva har jeg for en garanti? 

Vi gir 12 måneders garanti på mobiltelefoner, nettbrett og datamaskiner. For hvitevarerene er Returhuset garantiansvarlige i 6 måneder, deretter gjelder de eksisterende garantivilkår for hvert produkt fra produsentens garanti. Garantivilkårene for hvert produkt finner du på produktets respektive produktside.

 

Kan en annen person hente min bestilling? 

For at en annen person skal kunne hente din bestilling må denne personen ha med seg gyldig legitimasjon, også bestillerens. Har man ikke bestillerens ID, kan man ikke hente pakken.

 

Jeg vil endre adresse, hva gjør jeg?

Av sikkerhetsmessige årsaker kan du ikke endre leveringsadresse etter at ordren er registrert. Det er derfor svært viktig at du sender en mail til returhuset@giabnordic.no så snart du oppdager at feil adresse er lagt inn.

Vi har delt opp våre produkter i generelle graderinger fra «NY» til «B» ut ifra varens tilstand. Alle våre mobiler, datamaskiner og nettbrett er fullt fungerende, nullstilte og har ingen sprekker verken på skjerm eller bakside.

Til våre datamaskiner, mobiltelefoner og nettbrett medfølger alltid ladere (ikke originale). Alle våre mobiltelefoner og datamaskiner har minimum 12 måneders garanti.

Les gjerne mer om våre kjøpsvilkår under Produktgaranti og allmenne garantivilkår HER.

Ønsker du å vite mer om hva We Reuse-merkingen innebærer, klikke HER.

Vi har delt opp våre hvitevarer i generelle graderinger fra «NY» til «B» ut ifra varens tilstand. Majoriteten av disse kommer direkte fra produsenten BSH Home Appliances og er helt nye med garanti.

Hvitevarene i vårt sortiment er som regel utgåtte modeller eller kan har mindre kosmetiske skader som en ripe eller en bulk. Disse vil ikke synes når produktene er montert. Dersom skaden skulle befinne seg på frontsiden av produktet vil dette komme tydelig frem i produktbeskrivelsen.

Alle våre produkter er fullt funksjonelle med garanti. Les gjerne mer om våre kjøpsvilkår under Produktgaranti og allmenne garantivilkår HER.

Ønsker du å vite mer om hva We Reuse-merkingen innebærer, klikke HER.

Tilstandsgraderingene nedenfor gjelder generelt for øvrige produkter og returer fra e-handel. Produktene er som regel helt nye og oftest et angret kjøp. Med andre ord fra en som har angret på sitt kjøp hos en av våre samarbeidspartnere.

Alle produkter som kommer inn til oss kontrolleres grundig for å forsikre full funksjonalitet og rengjøres ved behov. For å gjøre det enklere for deg som kunde, får hvert produkt en gradering fra «NY» til «B» som beskriver produktets tilstand.

Produktene kommer med garanti som du kan lese mer om HER.

Ønsker du å vite mer om hva We Reuse-merkingen innebærer, klikke HER.

(NY) ”NY”

  • Helt nytt produkt
  • Aldri brukt
  • Med garanti

(A+) ”PERFEKT TILSTAND”

  • Gjenprodusert i Perfekt Tilstand (Nystand)
  • Display: Ny display
  • Chassi: Nytt chassi
  • Batteri: Funksjonstestet med OK kapasitet

(A) ”VELDIG GOD TILSTAND”

  • Brukt, i Veldig God Tilstand (Minimal slitasje)
  • Display: Ingen/minimal slitasje
  • Chassi: Ingen/minimal slitasje
  • Batteri: Funksjonstestet med OK kapasitet

(B) ”GOD TILSTAND”

  • Brukt, i God Tilstand (Litt/normal slitasje)
  • Display: Kan finnes små kosmetiske riper
  • Chassi: Kan finnes små kosmetiske riper
  • Batteri: Funksjonstestet med OK kapasitet

(C) ”OK TILSTAND”

  • Brukt, i Ok Tilstand (Med slitasje)
  • Display: Kosmetiske riper/bulker, men ikke noe som påvirker bruksområdet
  • Chassi: Kosmetiske riper/bulker, men ikke noe som påvirker bruksområdet
  • Batteri: Funksjonstestet med OK kapasitet

(NY) ”NY”

  • Nytt produkt – utgått sortiment/modell
  • Aldri brukt
  • Funksjonstestet med garanti

(A) ”VELDIG GOD TILSTAND”

  • Nytt produkt – kosmetisk skade
  • Aldri brukt
  • Kan ha mindre riper eller bulker
  • Ingen riper eller defekter på fronten, produktet ser uskadd ut etter montering
  • Funksjonstestet med garanti

(B) ”GOD TILSTAND”

  • Nytt produkt - synlig kosmetisk skade
  • Aldri brukt     
  • Kan ha mindre riper/bulker på fronten, se informasjon i produktbeskrivelsen  
  • Funksjonstestet med garanti

(NY) ”NY”

Forseglingen kan ha blitt brutt, men produktet er ikke brukt. Det er alltid komplett med alt av tilbehør og brukermanual. Du får rett og slett et helt nytt produkt til en redusert pris der den eneste mangelen/feilen er at emballasjen kan ha blitt åpnet!

(A+) ”PERFEKT TILSTAND”

I dette tilfellet kan produktet ha blitt pakket opp og prøvd. Et A+ produkt er alltid komplett med alle tilbehør, men det kan finnes små tegn på at produktet kan ha blitt prøvd. Et eksempel på dette kan være at kabler ligger løst, eller at man kan se fingeravtrykk. Vi forsøker selvsagt å gjenopprette produktet tilbake til den originale tilstanden før vi sender det til deg!

(A) ”VELDIG GOD TILSTAND”

Disse produktene bærer mindre spor av å ha blitt prøvd eller litt brukt, men kommer med alt vesentlig tilbehør. De kan for eksempel ha noen mindre kosmetiske skader som en ripe eller bulk, og brukermanual følger ikke alltid med. Dersom man ikke bryr seg om produktet ser litt brukt ut kan man få en skikkelig god deal!

(B) ”GOD TILSTAND”

Disse produktene har ofte tydelige tegn på at de er blitt brukt og kan har noen skjønnhetsskader som riper eller bulker, men ingen funksjonsfeil. Produktene kan mangle tilbehør, men dette vil komme tydelig frem i produktbeskrivelsen. Disse selges til svært reduserte priser.